Assalamualaikum

Datangnya saya membawa harapan, Pulangnya saya membawa kejayaan...Insyaallah...

Thursday, October 28, 2010

Teknologi masa sekarang

                                    
Otak Tembikai

Tembikai yang direka bagi menunjukkan ianya adalah otak manusia.  Mereka mengibaratkan otak yang boleh dimakan. Bagi seseorang yang bangga dengan dirinya yang suka makan sayur sahaja boleh berimaginasi otak mereka seperti tembikai ini. Sekarang, orang yang suka makan sayur dan pantang untuk makan daging bebas melakonkan apa yang menjadi larangan fantasi.
         
                                         
                                  

   Calgao Hanged Table Lamp                                            
Lampu unik ini tidak wujud pada semua pemilik rumah-rumah. Ianya direka dan  dibuat sendiri oleh enPieza! Studio, lampu meja Colgao ini dibuat agar kelihatan seperti seseorang yang bergantung dengan tali. Ianya seperti sesuatu yang tidak sihat, tetapi mentol lampu dijadikan sebagai satu idea yang sangat pintar dan jelas untuk membuat kepala manusia, tepat sebelum mereka ditendang dari bangku di bawah kakinya.

                                
                               




Katakan bye-bye..nak tidur berseorangan...
Tempat tidur unik ini direka khusus untuk mereka yang mempunyai kecenderungan dalam bertengkar dengan pasangan dan akhirnya tidur berasingan

                                                 
           





Cawan diperbuat daripada Daging mentah
Daging adalah inti kehidupan. Dari daging dihiasi dari tubuh manusia untuk satu hiasan di meja makan, kita tidak boleh membayangkan dunia tanpa daging. Tapi bayangkan apa yang akan terjadi jika penutup menjadi tipis yang membezakan berbagai-bagai jenis terkoyak?Ianya boleh diselesaikan dengan menyajikan cawan yang 'gemuk' yang diperbuat dari daging. Bahagian ini telah dipamerkan di pameran yang berlangsung di Balai Daneyal Mahmood, yang mengembirakan Hannibalists dan membuka mata orang ramai terhadap cawan ini.







Ingat kembali pada guru bidang kesenian kita semasa sekolah tinggi dahulu selalu memberitahu kita untuk "menggunakan imajinasi sendiri" dan "melihat seni yang jarang dilihat di tempat-tempat tertentu "? Ini bentuk tengkorak yang menakjubkan yang dijadikan sebagain Tea Bag. Ianya boleh dilihat yang mana merupakan produk secara langsung yang direka.  Ini tidak merosakkan bentuk uncang teh tersebut tetapi semuanya disebabkan jatuh cinta pada seni!

No comments: